.
Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Promocja handlu i reklama

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Piotr Sajdak | 2015-12-23 08:33:41
turcja

Promocja handlu i reklama

Promocja handlu i reklama

1. Do najefektywniejszych kanałów promocji i reklamy należą kontakty z regionalnymi izbami handlowymi i handlowo-przemysłowymi, a także imprezy targowo-wystawiennicze.

Do największych izb należą:

Ankarska Izba Przemysłowa

http://www.aso.org.tr/

Ankarska Izba Handlowa

http://www.atonet.org.tr/

Stambulska Izba Przemysłowa

http://www.iso.org.tr/

Stambulska Izba Handlowa

http://www.ito.org.tr/

Egejska Izba Handlowa w Izmirze

http://www.ebso.org.tr/

Izmirska Izba Handlowa

http://www.izto.org.tr/

Na stronie Tureckiej Unii Izb i Giełd Towarowych (Türkiye Odalar ve Borsalar Birligi, TOBB) pod adresem: http://www.tobb.org.tr/eng/odaveborsalar/adres.php dostępny jest wykaz ponad 200 izb handlowych i przemysłowych zaś lista ponad 160 organizacji targowo-wystawienniczych figuruje pod adresem: http://www.tobb.org.tr/fuar/eng/duzenleyiciler.xls .

2. Największe z organizacji targowo-wystawienniczych to:

2. Za skuteczne instrumenty promocji uchodzą również specyficzne publikacje sektorowe oraz reklamy w TV i największych dziennikach.

Turcja posiada 30 ogólnokrajowych i 250 lokalnych kanałów TV. Blisko 11,2 mln z 12 mln gospodarstw domowych w Anatolii dysponuje odbiornikami telewizyjnymi. Ponad 95% Turków ogląda telewizję codziennie. Spośród ponad 1500 stacji radiowych 99% ma charakter komercyjny. Popularność radia wzrasta. Słuchacze radiowi są przeciętnie młodsi od widowni telewizyjnej. Szacuje się, iż czytelnictwo gazet per capita należy do najniższych w Europie. W obiegu dziennym znajduje się ok. 4 mln egzemplarzy gazet. Największe konsorcja wydawnicze to Dogan Group oraz Sabah Group. W gamie dzienników o największym zasięgu figurują: Cumhuriyet, Dünya, Hürriyet, Milliyet oraz Sabah, które mają siedziby w Stambule i oddziały w Ankarze. Głównym dziennikiem w j. angielskim jest Turkish Daily News. Najważniejsze tytuły wśród tygodników o profilu ekonomicznym to: Anka Haber, Barometre, Briefing, Detay (publikuje m.in. ogłoszenia o przetargach infrastrukturalnych i wyposażeniowych), Eba Report oraz Tebanews (również z ogłoszeniami o przetargach i projektach inwestycyjnych). Wśród periodyków o charakterze branżowym wymienić należy w dziale ICT- Bilgisayar, Bilisim, BT/Haber, Telekomunikasyon i Yazilim Donanim, w dziale budownictwa- Dünya Inşaat, w agrobiznesie CineTarim, zaś w dziale finansów i gospodarki- Finans Dünyasi i Turkey.

4. Turcja jest sygnatariuszem Konwencji dot. Ułatwiania Importu Próbek Handlowych i Materiałów Reklamowych. Próbki bez wartości handlowej można importować bezcłowo. Pozostałe są obciążane cłami i podatkami w momencie importu, które są jednak refundowane przy reeksporcie dokonywanym w okresie 6 miesięcy od importu. Turecki Urządu Celny wymaga przy tym listu gwarancyjnego ws. czasowego wwozu, który zwracany jest z momentem wywozu towaru. Próbki powinny być wyszczególnione na fakturze. Książki, gazety, magazyny, katalogi, broszury i podobne materiały reklamowe zwolnione są z cła.

Przydatne linki: